Before painting, the process of occupying the space and opening up new perspectives with that of creating places and offering off-beat visions inspire me. I also works with nature, being attentive to the landscape and given spaces.

I have designed interactive works of art, installation and performance and looks for opportunities for new ones.

LA PORTE DU BLEU. JARDIN ÉCRIN + Huile/inox. 2016. Collection privée.

PRÉSENCES. Chemin de onze pierres en lévitation sur nappe de lumière. Galets + ruban de leds. 2011.

L’AU DE LÀ. Jardin écrin et sa fresque. Manosque 2013

Ecce nature, the Ascent. Art chapels. Millau. 2013.

ECCE NATURA. L’ASCENCION. 550 x 750 x 650 cm. Chapelles d’art. Millau. 2013.

Ecce nature, the crucifixion. This is nature and what man does with it. 2008

JAILLISSEMENTS. Sculpture en jardin. Parc du Futuroscope. Poitiers. 2013

Jaillissements. Sculpture en jardin. Parc du Futuroscope. Poitiers. 2013

The emergence of ideas. Installation bending to the winds. Futuroscope Park. Poitiers. 2013

LISTEN TO SEE. Self-sealing concrete, pallet wood, fibrous plaster. Manosque. 2013.

Mock-up project.

DISCRIMINER OU… Arbre enfant portant sa cage. Collège A. Camus. La Tour d’Aigues. 2010.

ART VS SCHISTES. Derrick poteaux edf, cordages, rocher doré à la feuille d’or. Jardins de l’Intranquillité. Mirabeau. 2011.

Every idea keeps slipping away. Bent wood & ropes + splices 600 x 600. 4 wind sculptures. 2010

PORTE SUR SOI. Maquette. 2010.

VISION SUR UN POSSIBLE. Photographie, terre rouges, ossements, arbres, volets. Fondation Carzou. Manosque. 2009.

L’ORIGINE DU MONDE. Première vision de la lumière avant la naissance. Tonneau rouillé fendu, tapis, spot, enregistrement de battements cardiaque, enceinte, branche d’arbre. Fondation Carzou. Manosque. 2009.

PRENDRE LA PLUME POUR DEVENIR L’AUTEUR. 9 mâts bambous + plume de faisan sur différents sommets du Queyras. GN8. Grandeur Nature 8. 2008.

ECCE NATURA, LE BÛCHER. Feux de forêt urbain. Arbre embaumé 300 x 160 x 150. Aubenas. 2007.